För mycket läsning.

I går var vi ett gäng tjejer som träffades på skolan för att gå igenom våra instuderingsfrågor.
Vi träffades halv tolv för att käka lunch och samtidigt försöka lägga upp dagen.
Hittade till slut ett ledigt grupprum. Efter tre timmar hade vi hunnit till fråga 8/57.
Underbart. Vi behövde det, det märkte vi. Vissa frågor som kom hade vi tre olika svar på.
Kl kvart över sex la vi av. Det var ingen som kunde prata längre. Orden kom inte i rätt ordning och tungan vrickade sig och resten av oss skrattade så vi inte kunde sluta. Det var dax att ge upp.
Alla var nog rätt hungriga vid den tiden med. Något jag märkte när jag kom hem.
Min svärfar var hemma hos oss och satte upp fönsterbrädor på ovanvåningen. Jag hann inte mer än innanför dörren innan han ville att jag skulle komma upp, samtidigt som sonen ville att jag skulle titta på en teckning han hade gjort.
Jag frågade mannen om vår datakunniga vän hade varit där, nej blev svaret.
Jag förklarede för mannen att laptoppen oxå ville ha lösenord och användarnamn till mailen.
-Vad har du nu gjort med den datorn? blev hans svar på det.
Hungrig och trött som jag var fick han sig en utskällning. den lilla feministen i mig dök upp och morrade något om att bara för att jag var kvinna och det var en dator det handlade om, så var det inte så att jag gjort något med den förnicklade lilla burken.
Sluta anklaga mig för saker jag inte gjort!
Jag fick en cigg och en bit pizza i mig, sen var jag snäll igen.

Idag ska vi ha redovisning av vårt grupparbete som består av en poster.
Vi satt i tisdags och klippte och klistrade.
Jag fick ett mail igår att de skickat brochyrerna jag mailade och frågade om förra veckan. Tack, men lite sent.
Nåja, bättre sent än aldrig, och det är vad det kommer att bli för mig med om jag inte sätter lite fart nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0