Lungnet har sänkt mig.

Så är det bara jag och barnen kvar i vårt sommarhus.
Vännerna åkte i eftermiddags. Det var inte utan at jag drog lite av en lättnades suck.
4 barn runt omkring mig är 2 för mycket ibland. Särskilt om det inte är mina egna.
Det är alltid svårare att säga till andras barn, även om jag vet att mamman i detta fallet inte har något emot det.
Jag är i alla fall så inrutad med mina barn och deras beteende att allt annat i större doser om de inte är små änglar, vilket barn inte är, blir lite påfrestande. Jag hade dock inte dragit mig för att göra om det.
jag har blivit ganska bortskämd med kaffe som är färdigt på morgonen och  långa skogspromenader helt själv.
Min vännina har nog större tålamod med barnen än vad jag har.

När de kommit iväg tog jag en kopp kaffe och en cigg och bara njöt av det underbara vädret.
Någonstans i bakgrunden kunde jag höra sonen fråga om och om igen om vi inte skulle åka till sjön nu.
Gav upp och packade handdukar, leksaker och fika. Det var riktigt skönt i vattnet och efter ett tag km solen fram igen.
Många motorbåtar som var ute och körde. var nog vid sjön ca 2 timmar.
Sen var det dax at åka hem och göra middag. Rester. Inte så populärt hos barnen, men till slut hade till och med dottern ätit.
Sen satt de och lekte med lego och sedan fick de sitta i matsalen med tända ljus och lägga pärlplattor.
Det var toppen. Jag bara dog efter middagen. Fick ändå rengjort ugnen och plockat undan disken.
När barnen hade gjort färdigt sina pärlplator sa jag att det var dax att gå och lägga sig. Inget gnäll!?
Då var kl halv tio och jag ville nog oxå gå och lägga mig men tyckte att det var lite tidigt.
Ingen av de andra kvällarna har jag varit så trött. Lugn och ro kanske inte är så nyttigt?
Nu ska jag ta min Breezer och sätta mig på verandan och ta en cigg, sen är det natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0