Giraffspråk!

Jag håller på att lära mig ett nytt språk.
Giraffspråk.
Va fan, ska hon flytta till Afrikas savanner, eller?
Nej, det ska jag inte. Det har inget med Giraffer att göra på det sättet.
Att Giraffen fick symbolisera detta kommunikationssätt  är för att Giraffen är det däggdjur som har det största hjärtat i förhållande till sin kroppsstorlek.
Giraffspråket går ut på att tänka med hjärtat.
Non violent communication (NVC) är det rätta namnet.
Det har med psykologi att göra.
Jag förstår innebörden och tanken med det, men att praktisera detta är allt annat än lätt.
Det gäller att vara in touch med dina känslor.
Jag kommer att uppdatera er när jag har klurat ut mer.

Idag fick mina barn rida för andra gången i sina liv.
I sommras var vi på marknad och där hade de ponnyridning, nu var det en stor häst.
Direkt kom frågan om egen häst.
Min son ville ha det i 6-års present. Jag frågade var han tyckte att vi skulle ha hästen.
I ett stall som vi bygger efter en ritning. Jo tack du.
De där små trollen har verkligen svar på allt.

Annars hade vi tema dag i skolan i dag.
De hade bjudit in en kille från en hjälporganisation i England.
Vi fick ett grupparbete som var rätt knepigt.
Vi fick 4 hjälpprojekt som redan finns, sen skulle vi välja ett av dem.
Vad tyckte vi var bra med dem och vad var dåligt.
Hur värderar vi människor/ pengar?

Nu ska jag sätta mig med helt andra tankeövningar, nämligen matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0