En gnistrande vinterdag

I går vaknade jag på riktigt gott humör.
Jag skulle få lite tid för mig själv och min vän på båten skulle komma med lunch innan jag var tvungen att åka till jobb.
Inget blev som det var tänkt.
Dottern skulle upp kvart i sju, men jag steg glatt upp med henne.
Vädret var inget vidare, men det gjorde inget.
Sen visade det sig att dottern hade lite feber.
Inget dagis för henne. Inget jobb för mig.
Vädret blev sämre. Det började blåsa och hagla.
Ja, ja tänkte jag. Hagelskurar brukar gå över snabbt.
Det blev snö istället och mer blåst.
Min vän på båten ringde och sa att hon inte kunde komma.
Hon var ensam på båten och saker och ting gick inte riktigt som det var tänkt.
Båtens ena fender låg i vattnet och hennes förtöjningslinor var inte riktigt av den grovlek de borde vara.
Jag kan inte säga att jag var avundsjuk.
Iväg med sonen till dagis.
Grannen passade dottern under tiden.
Han skulle komma och passa henne när jag skulle hämta sonen oxå.
Det visade sig dock att mannen inte haft så mycket att göra första dagen på sitt  nya jobb, så han kom hem efter lunch.
Han åkte sedan och hämtade sonen, grannen kom in ändå.
Han berättade att han hört på lokalnyheterna att räddningstjänst hade fått rycka ut och rädda en 15 m lång segelbåt nere i hamnen från att slås sönder mot kajen.
Vi tittade på varandra och visste båda vilken båt det var.
Det hela hade slutat lyckligt i alla fall.
Hennes karl hade varit i Norge för att hämta de sista sakerna.
Han hade legat lite över hastighetsgränsen när han körde ner i går.
Det roligaste var dock att när han körde upp i förgår så hade han tagit fel väg.
E4 istället för E6.
Konstigt, inget hav, inget Göteborg, massa granskog.
Jag kanske har kört fel?! 30 mil hade han hunnit innan han kom på sitt misstag.
Blir man så förvirrad när man blir gammal? Vet inte om jag vill.

I dag ligger snön kvar. Solen är framme och det är riktigt vackert.
Dottern blev helt förtvivlad över att hon inte fick åka med dagisbussen när de kom och hämtade storebror.
Hon fick lite Muminkex och jungelboken på tv-n så var hon glad igen.

Min fantasishopping funkade inte riktigt denna gången. Idag ringde jag och beställde efter att ha tagit bort vissa saker.
Dock bara från en av katalogerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0