möblerat om

I går var tredje dagen jag var hemma med sjuka barn.
Jag blir så rastlös av att bara gå här hemma.
Igår verkade dottern bättre och jag bestämde mig för att städa sovrummet.
Sagt och gjort.  Jag började plocka undan mina kläder, rensade min tröjlåda lite .
Sen blev det rensning under dotterns och vår säng. Gosedjur, gammla drickmuggar och dammråttor.
Oj, jag glömde, ett tjog udda strumpor oxå.
Sen blev det dammsugning och dammtorkning. Kom till fönsterbrädorna och upptäckte till min fasa att det var mögel på fönsterkarmen. Nog för att vi vet att det är dålig ventilation i vårt sovrum, men inte att det var så illa.
Förre ägaren har nämligen sänkt taket och på så sätt byggt för ventilationen.
Jag fick lite halvpanik. Nu fick min dotter flytta in på sonens rum. Allt gick jättebra. Jag fick städat sonens rum ordentligt med. Flyttade runt lite på hans möbler och fick in hennes säng. Det blev riktigt bra.
På kvällen var hon dock så febrig och hostig att jag la henne i min säng. Jag hade inte fått en blund i ögonen om jag lagt henne i ett annat rum, där jag inte kan höra henne.
I kväll var hon inte bättre, men mannen la henne i hennes säng, på sonens rum.
Nog för att jag ska försöka hålla mig vaken lite extra länge, eftersom jag ska jobba natt nästa vecka, men kanske inte på det viset.
Jag påpekade detta för mannen som bara menade att det tar inte lång stund innan hon kommer in till oss.
Jag hoppas han har rätt.
I natt vaknade hon vid tretiden på natten. Hon fick en dos Alvedon och sina puffar. Sen fick hon för sig att hon skulle sova hos pappa, som låg på soffan.  Eftersom han inte skulle upp och jobba idag så lät jag henne.
Sen var hon pigg. Hon gick mellan sovrummet  och vardagsrummet ett par gånger tills mannen fick nog och kom och la sig i sovrummet.
Vid det laget hade sonen också kommit in. Det blev trångt och varmt och dottern var pigg.
Efter en och en halv timme sov hon igen. Innan det hände hade både jag och mannen hunnit bli duktigt irriterade.
Fördelen är att hon sover längre på morgonen.

Så var det schlager igen.
Där var ett riktigt bottennapp, en glad överraskning och en jag inte ville skulle gå vidare av princip.
När ska de börja med att man kan ringa in och ge minuspoäng?
The Nicole. Skärpning. Vem fan tar ut de här bidragen?
Carola och Andreas. Minuspoäng bara för att Carola är Carola.
Rongedals. Jippi!! Rätt, rätt och jätterätt.
Jag är numera stort fan av tvillingar i röda kostymer

Funderar på hur jag ska lyckas hålla mig vaken extra länge i kväll.
Jag kanske skulle börja på den där boken som jag inte vågat öppna av respekt till familjen.
Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0