Plötsligt infall

Det var faktiskt inte min ide att vi skulle ha en mini käftskiva i helgen.
Jag känner att jag inte riktigt har tid, men jag får skylla mig själv.
Jag har haft ett par dagar när jag inte har gjort ett smack.
Jag har inte fått röjt i det rum som jag skulle, och helt plötsligt blev det lite annat som
skulle göras pga att vi får gäster.
De vänner som kommer har aldrig varit i vårt sommarhus, så det ska bli väldigt kul.

Det har regnat ett par dagar, så jag åkte till staden och köpte leksaker till barnen.
Det blev väldigt uppskattat.

Jag och mannen har spenderat pengar på att sitta framför datorn. Vi har Traderat.

Idag har det faktiskt blivit något gjort för min del. Jag har skurat köksgolvet. På alla fyra.
Jag behöver väl inte säga att jag har ont i knäna.
Fint blev det i alla fall.
Dessutom har vi varit och fikat hos en god vän.

Vi har fått djurbesök med. En katt. Barnen är överlyckiga så fort den kommer.
Den är tydligen väldigt van vid barn, för vår 3-åriga dotter får bära omkring på den utan att den
försöker klösa henne, eller komma loss.
Mannen fick ett par underbara bilder på henne och katten när de satt i kanten av åkern.
Dottern riktigt lyser så stolt och glad hon är över att katten stannar hos henne.
Katten är min vän, säger hon.

Mannen gav sig naturligtvis på andra halvan av framsidan på taket.
Jag försökte få honom att låta bli, trodde aldrig han skulle hinna, men jodå.
I morgon kommer bonden i byn och hjälper oss (honom) att få upp pannorna på taket.
Tidigt. Klockan sju.
Inte en dag på semestern här har vi stigit upp före halv tio, så det kan ju bli kul.
Nåja, ganska mycket som ska fixas i morgon, så det är nog bara bra att komma upp lite tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0