Konstig reklam

Tog i måndags en titt i reklamskörden som dimpt ner i brevlådan.
Inte mycket av intresse.
Tills jag kom till Coops reklam.
Inte så intressant i sig själv, men deras tänk om ekologiska varor fick mig lite fundersam.
Hela första uppslaget var engnat åt ekologiska varor.
Där fanns glass,hamburgare, sylt mm.
Där fanns oxå en bild på en ko och en höna. Jag kan förstå kon och hönan.
Där fanns oxå en bild på en svart  pojke. Det får jag inte ihop.
Är det bara afrikaner som odlar ekologiskt? Eller har de ett mer ekologiskt tänkande än vad vi har?
Eller är afrikaner ekologiskt odlade?
Skämt å sidor, förklara för mig mindre vetande svenska flicka vad den svarta pojken har med ekologiska varor att göra.
Undrar om en afrikan hade reflekterat över reklamen på samma sätt som jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0