Sjuka barn

Man kan väl inte förvänta sig att dagisbarn ska klara hela vinter utan att bli sjuka.
Det blir dock inte mindre jobbigt för att alla andras barn också är snoriga och hostiga.
Jag har sovit på soffan de två senaste nätterna med min dotter, så att mannen kan få sova
ordentligt. Han jobbar ju medans jag vabbar. Dessutom ska han jobba över hela veckan.
Nu har även sonen fått en väldigt envis hosta. Hoppas han kan sova ändå.
I morgon är det lucia. Det ska naturligtvis firas på dagis med. Sonen kommer att bli väldigt besviken om han missar det. Jag med för den delen. Tomtekläderna är köpta, och de var så fina i dem.
De kommer visserligen till användning ändå. De obligatoriska julkorten ska tas, och så är det ju julafton också.
I morgon ska vi försöka få in och klätt julgranen. Jag skulle gjort det i dag, men det blev pepparkaksbak istället.
Inget blir som det ska när rutinerna bryts.
Nu ska jag försöka få sonen i säng. Inte lätt med Musse på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0