Julen över

Jag hade som mål att uppdatera mig varje dag. Ha ha, det höll ju länge.
Ok, jag kan förlåta mig själv, det har varit jul.
Det får väl bli ett av alla dessa nyårslöften som ändå kommer att brytas.
Träning har jag aldrig sysslat med, och tänker inte börja,vad jag vet.
Rökning har jag och kommer jag att fortsätta med, vad jag vet.
Hur var er jul då? Min var bra. Friska barn, trevligt sällskap och god mat.
Som grädde på moset (var har man grädde på moset) blev barnen glada för sina julklappar.
Sonen fick den stora lastbilen från filmen Bilar, som han önskat sig.
Vi vuxna skakade på huvudet och sa dyrt smeck. Håller en vecka, max.
Dottern fick kläder till sin docka, och en rosa spjälsäng. Till dockan.
Dagen efter var det dax för min far att bli hämtad, utfodrad med julmat och lämnad.
Det gick ovanligt bra denna gången. Han öppnade faktiskt munnen. Jag var nöjd efteråt.
Särskilt glad blev jag av att barnen kramade om honom. Det hade jag inte förväntat mig eftersom de nästan aldrig träffas. Annandagen var soft. Hände ingenting.
Idag har varit en bra dag, delvis i alla fall.
Åkte till byggvaruhuset för att köpa lysrör och glimmtändare.
Tittade på tapeterna, och hittade till barnens rum. Jättebilligt.
Nu blir båda rummen tapetserade för under 1000 kr. Det inkl limm, mm.
Barnen kanske kan flytta upp till sommaren. Jag hoppas. Hade varit skönt att bara ha en människas snarkningar att reta sig på.
Nu fattas bara element, dörrar, dörrfoder, golvbeklädnad, lister mm. Jag blir deprimerad bara jag tänker på det.
Så då får jag väl tänka på något roligare. Som inläggen som mina vänner gjort. Fortsätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0