Så uttråkad.

Inte ofta jag gör två inlägg på en dag, men jag har verkligen inget bättre för mig.
Ok, jag ljuger. Jag borde naturligtvis läsa någon lagom intressant kursbok, men kan inte konsentrera mig på det när barnen tittar på TV, och jag känner mig lite fast i soffan. Läkaren sa att det sämsta jag kunde göra var att sitta för det trycker ihop ryggen.
Så då är det soffan och sängen som gäller. I vanliga fall hade jag inte gnällt en ton, men nu har jag inget val och helt plötsligt var det inte lika skönt att bara ligga och slappa. Funderade på om jag skulle göra om lite på bloggen. Kanske sätta dit ett foto och lite sånt, men kan inte sätta mig vid den stationära datorn där bilderna ligger.
Borde maila ett par mail, men pallar inte.
Försökte få min dotter att sortera tvätten åt mig, men hon hittade på något annat.
Elias fröken skickar varje vecka ett mail med ett veckobrev och schema. Den här gången var det även med två matte"prov". Ett för ettorna och ett för tvåorrna. Ettorna skulle helst klara sitt på max 3 minuter och tvåorna skulle klara sitt på max 4 minuter. Sitt eget klarade han på 2 min och 5 sek. Tvåornas hann han bara halvvägs med och blev helt förkrossad över att han inte klarade det. Jag försökte förklara för honom att det inte är meningen att han ska klara det. han hade fixat alla tal som han gjort och han hade fixat resten, bara inte på tid. Jag tyckte så synd om honom.
Mannen kommer hem från jobb och frågade om vi hade några planer för kvällen. Va? Vad tror han? Jo, jag tänkte vi kunde gå och prova på Zumba ikväll Älskling, eller inte!!!
har vi några planer för helgen då? Neeejjj! Vi har inga planer för helgen, när hade vi det senast? Nästa helg då?
Meeen!  Ja, jag har en plan för nästa helg. Skriva mina kompleteringar. Hmm, kom det från mannen. Ska jag ta barnen och åka till stugan nästa helg då? ÄÄHH!!??? Visst! Låter som en bra idè. kom på att han är ledig torsdag fredag. Sportlov å sånt.
Han var väldigt rastlös, så han åkte till sitt andra hem, ett gamalt nerlagt snickeri, som ska återupplivas av hans pappa igen. Nu ska jag inte plåga er längre med mitt förvirrade liv. ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0