Tentaångest!

På tosdag är det dax, och jag vill inte. Det blev inte mycket pluggat i helgen heller.
Den här delkursen känns sådär. Kursföreståndarna är blää! Vissa av teorierna vi ska lära oss är för fan från 50-talet och har en kvinnosyn som inte är av denna värld. Vi ska alltså få ca 3 olika teoretiker som har sagt olika saker om samma sak, och redogöra för detta och sedan får vi en fallbeskrivning som vi ska göra begriplig utifrån dessa teorier. Tack. hade man haft 5 stycken gubbar att koncentrera sig på, så ok, nu har vi nog 15, både innom psykologi och filosofi. Inte nog med det. Alla dessa gubbar, (för de är nog 14/15 som är gubbar, de flesta döda dessutom)har satt sina egna små påhittade namn på samma sak, dessa namn ska vi kunna och veta vem som använde vilket.
Mannen blev magsjuk natten mellan fredag och lördag, så barnen och han fick stanna hemma idag. (48 timars regeln) Jag åkte till stan och satte mig på biblioteket. Där hittade jag en kurskamrat, vet inte om det var bra eller dåligt, men trevligt. Lite blev det i alla fall gjort. Fick ett väldigt trevligt telefonsamtal oxå, från en annan kursare. det cirkulerar en bunte instuderingsfrågor och sammanfattningar över den här delkursen och hon undrade om jag hade fått tag i dem, eller om jag ville ha dem. Det ville jag. Kommer hem och kollar. 40 sidor frågor + svar plus en sammanfattning av de viktigaste gubbarna och lite annat. TACK!
Har en föreläsning i morgon som jag tänker skita i, det får bli plugg, plugg, kaffe, kaffe.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0