Myshelg.

Har haft en underbar helg utanför Halmstad hos en god vän. Barnfri sådan, både för hennes och min del.
Mannen skulle köra barnen till Karlskrona där hans föräldrar har en sommarstuga. De spenderar alltid sin semester där och en av veckorna tar de barnbarnen. För tillfället mina två vilda troll och en av kusinerna.
I år ska de åka till Astrid Lindgrens värld, eller som min dotter sa: Jag ska till en annan värld.
Det blev lite tjaffs om bilarna.
Mannen tyckte att jag kunde köra skruttibangbang forden upp till Halmstad. Ja, det kan jag väl, tyckte jag från början. Förstår om han inte vill köra så långt som till Karlskrona i en bil utan AC.
Jag hade dock inte samma inställning när jag hade varit tvungen att köra den till jobb en dag.
Jag sa tvärnej, jag vill inte!! Jag ringde mina snälla svärföräldrar och frågade om jag kunde låna deras andra Audi som stod där hemma, inga problem. Det tackar vi för!
Dagen efter börjar Forden få än mer problem än att bara vara gammal och skruttig. Startmotorn vill inte. Den måste "hackas" fram i rätt läge för att starta.
Mannen tyckte det var tur att det inte hade hänt när jag hade bilen. Hmf! Precis som om inte jag skulle hafixat det, och kommit påhur jag skulle fått igång den! Män!!
Vad skrattar ni åt! vad då halvt galen och hysterisk Sara? Finns jag i den versionen?
Nu blev det såatt jag körde min lilla racerbil och mannen tog Audin.

Närbåda hade kommit hem igår så hade mannen bestämt att vi skulle hem till ett par kompisar och grilla.
Vår första barnlediga kväll på evigheter och vi ska grilla med en barnfamilj! Ja, det var väldigt trevligt.
Vår andra barnlediga kväll spenderade vi på Citygross, eller en timme av den. Jag vet inte när jag var och handlade medmin man utan barn sist, det kändes som en helt ny upplevelse. Märkligt vad barn kan göra med en.
Nu skajag hoppa ner i vår pool som håller en 32 grader kl 21.40. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0