Glömsk

Fick ett sms av min svärfar i dag på tidig morgon.
Har du fixat någon fest till din man på söndag?
Hur många kommer och vill du att svärmor ska baka en tårta?

Hjälp!!!
Kastade mig snabbt på telefonen kl 07... till våra vänner.
Ett par arbetar, så de var vakna, det andra paret är gamla och gravida, de sov, men svarade snällt.
Dumpade uppklädda barn på dagis, det skulle fotograferas idag.
Medans jag sedan tog min cigg på skolgården innan min första lektion, ringde jag min svärfar. Svarar han? nej. Talar in ett lagom långt meddelande på hans svarare.
Han ringer upp mig sedan när jag sitter och kämpar med min matte.
Du hade ringt, sa han.
Ja, svarar jag, du hade messat. Tystnad.
Så säger han, det är du som ska svara.
Du har inte lyssnat av din svarare ,va?
Nej.
Jag förklarade vad jag tänkt, och hur många, men aj, aj, aj, jag hade glömt hans bror.
Det där med släkt är väl inte din starka sida, säger min svärfar med ett skratt.
Nej, det är väl inte det. Vi brukar dessutom inte bjuda varandra mer än på barnens födelsedagar.
Lite pinsamt.

Min redovisning gick bra. Jag skrappade ihop ett recept till min lärare.
Innan dess hade vi fått tårta och lärt oss spela schack.
Sen fick vi lära oss räkna på ungerska.
Vår lärare i historia var jättesnäll. Han tog våra instuderingsfrågor rakt av och sa välj 5 frågor från varje del. 10 frågor som jag fick välja själv. Tack!

Nu ska jag bara sätta mig och fundera ut vad jag ska bjuda på på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0