Vissa veckor

Det verkar som om mitt liv är uppdelat i vissa veckor.
Vissa när det inte är en massa måsten och en del där det är en himla massa måsten.
Förra veckan var lugn på skolfronten, då tog jag det lugnt här hemma med, så att jag byggde upp en massa högar av måsten. Nog för att jag är en människa som behöver lite eld i baken för att få saker gjorda, men det här är ju löjligt.
Så denna veckan kommer jag knappt in i badrummet för det är översvämmat av tvätt.
Jag kommer inte in i tvättstugan för den är översvämmad av ren tvätt.
Jag hade engelsk test i dag och historieprov på fredag. Nu fick jag och mannen dessutom för oss att vi ska gå ut i morgon kväll. Vi har en kompis som är stå uppare och han uppträder på sitt hemmaställe i morgon.
Jag ska upp till jobb i morgon och prata med min chef om hur jag ska jobba i jul och på torsdag är det utvecklingssamtal på dagis. På lördag är det dop.
jag har överlevt värre, men det känns lite mycket nu. Det gör inte saken bättre att jag vet att jag själv har skapat det.
Hade det varit någon annan hade jag haft någon som det var lönt att bli arg på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0