Gula plastsäckar och isskrapor

Dottern hemma och sjuk. Det var väl inte mer än väntat, för nu är ju våren här och då behöver hon ju inte ha kläder på sig, eller? Strumpor? Varför det? Störtlöjligt! Nä, vet ni vad som är störtlöjligt? Det är när jag är tvungen att skrapa bilrutorna 02/5! Jag har lagt av vantarna, så det var riktigt kallt om fingrarna. Nä vädret lite KBT! Gör om och gör rätt! 15 grader är det för mycket begärt i början av maj kanske? Va?

Har ni sett de gula plastsäckarna som står längs med vägarna? Det är barnarbete. Våra skolbarn har plockat skräp ett par dagar. Undrar hur mycket kommunen sparat på det? Kunde man inte anställt några arbetslösa ungdomar till detta? Det ska ju satsas så mycket på just den kategorin av arbetslösa. Nej, det är bättre att de blir jobbcoatchade med ett fotbad och ett Fia med knuff. För att använda sonens uttryck: seriöst?
Dagens ungdomar är för fina för att plocka skräp, eller? Jag hoppas innerligt att pengarna som kommunen sparade på att låta våra barn gå och plocka skräp går rakt ner i budgeten för skolan, men det kan jag ju drömma om. Ta det nu inte som att jag tycker att det är jättehemskt att barnen får lära sig att hålla rent i naturen, för det tycker jag är bra. Men jag har nog tappat förtroendet för våra politiker helt och hållet. Jag ser det bara som ett sätt att slippa undan att betala för att det ska bli gjort. Sen kan man ju tycka att det är fördjävligt att det ska behöva göras överhuvudtaget. Att folk inte kan plocka upp sitt eget skräp och att det slängs fruktansvärt mycket skräp från bilar, rakt ut i naturen. Det kan vi nog skylla på Mc Donalds som väl införde drive in. För de som handlar där ska väl inte behöva ta något ansvar? Nog ironiserat över den västerländska slit och släng kulturen. God natt och sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0