Bus i kvadrat.

Vid tolvtiden bar det så äntligen i väg. Redan innan vi hunnit till grannbyn har mina små änglar kommit ihop sig i den underbara leken-Gul bil. Det skulle visa sig bli en lång resa. Stopp nr ett var för att hämta upp sonens kompis som ska med på resan till småland. Stopp nr två i Örkelljunga vid godisplanet. Det blev lite dyrare än väntat. Killarna rusar upp för slänten, jag hade en baktanke med att inte köra upp för backen. Låt dem springa sig trötta. Jag rusar dock inte upp för några backar eller slänter, vilket innebar att killarna var halvfärdiga när jag kom in i flygplanet som är fullt med godis. Tyvärr inte bara lösgodis utan även leksaksgodis eller vad man ska kalla det. Godis som smäller i munnen, godis som sprutas in i munnen, app, app, app, det är barn vi paratar om så håll era snuskiga tankar för er själva. Det bästa är att allt detta godis är förpackat i en flaska eller burk med en ful jäv-a katt på, eller en pojke i trikåer eller liknande, så de kan ta med betalt. Nu har detta ställe även rimliga priser på dessa lite mer förpackade artiklar, men ändå. Jag är så emot det. Kompisen hade bara plockat sådana saker, så då kan jag inte riktigt säga nej till mina små. jag kunde sagt nej till kompisen eftersom jag betalade, med jag tänkte nog att det skulle bli lugnt och skönt resten av resan. jag betalade och vår resa fortsatte. Lugnt och skönt kunde jag glömma. Nu skulle ju alla specialartiklar, pulver och nappar och annat jämföras och hellst inte hällas ut i bilen. Pitstop tre kom i Ljungby där vi stannad och käkade på Max. Först var det inget av barnen som ville ha Max. McDonaldsmycket bättre, men se det tycker inte jag och jag betalar så jag bestämmer! Nu hade jag fel igen, hoppeborg bestämmer. Utanför Max fanns det en hoppeborg och alla barnen ville hellt plötsligt äta på Max. Tack! Hoppeborgen visade sig vara dyngsur. Ha ha. Lite skadeglad blev jag allt. pitstop fyra blev Växjö för att handla mat. Killarna satt kvar i bilen med min mobil och jag och dottern tog det lugnt i affären. till slut var vi då äntligen framme. barnen var duktiga och hjälpte till att bära in maten och sina saker från bilen. Jag tog mig en kaffe på burk och en cigg och började ringa till folk som ville veta när vi kommit fram. Barnen sprang ner över åkern till de inplastade höbalarna som de leker tagen på. jag drog igång gräsklipparen och klippte lite här och lite där, det blev liksom ingen ordning på det. Jag har ingen lust att klippa för mycket när mannen kan ta det med åkgräsklipparen i helgen. Jag har å andra sidan ingen lust att ha så högt gräs heller som det är, var på vissa ställen. jag kan redan höra hur det knakar i nacken på mannen när han skakar på huvudet åt min klippning. Killarna hade tänt fyr i den öppna spisen och fått för sig att leka smeder. De stoppade in kapsyler i elden, tog ut dem, bankade på dem med en hammare på plåten framför spisen och tog sedan en hovtång och doppade kapsylen i en hink med vatten som de satt bredvid. fan vad de kan vara kreativa när de vill. De har nu buggt en eldstad ute där de får elda och leka smeder i morgorn. efter maten tog de sig så småningom ut. De kunde inte komma överäns om vad de skulle hitta på så tillslut blev det svärdsfäktning med hundkex, växten då alltså. Till slut blev det en film och det blev Trassel, sen blev det sängen. Nu blir det sängen även för mig. I morgon ska jag ta dem på en långpromenad så att de blir tysta och trötta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0