Lördag

Som vanligt har jag inte gjort det jag skulle. Jag borde som vanligt suttit med mina tråkigakursböcker, men en av mina studiekamrater uppmanade oss via facebook att ta ledigt från vår uppgift över helgen, och allt som skrivs på facebook tar jag på allvar!
Nä, det gör väl ingen vettig människa, det läggs fan bara upp värdelösa youtube klipp och reklam där nu för tiden.
Jag har varit en trevlig mamma istället, i alla fall enligt mig själv. Dottern kan jag inte prata med i något tonläge för tillfället innan hon tycker att jag skriker på henne, vilket jag mycket sällan gör. Jag hade lovat barnen att vi skulle baka idag och det hade de sett fram emot, trodde jag. Sonen stack till pulkabacken med en kompis, vilket gjorde dottern förkrossad. Livet var såå orättvist och hon hatade att vara yngst, mm mm. Till slut satte vi igång, men jag vet att hon tröttnar efter ett tag. Jo då, hon försvann med min mobil och kom efter ett tag och frågade mycket indignerat om jag redan var färdig med degen. Ja, sa jag, den står på jäsning. Varför hade jag blandat färdigt den utan henne? Hmm?  ibland får jag bita hårt i tungan för att inte låta sarkasmen rinna över alla kanter, utan bara tre av dem.
Sonen ringde efter några timmar och frågade om vi hade börjat baka, jag förklarade läget även för honom, degen jäser. Va? Va ojuste! Jag trodde vi skulle göra det tillsammans! Hmm, aldrig nöjda.
Sonen tog med sin kompis hem och sedan blev det sovis av det hela. Det blev även sovis för dottern, fast borta.
Jag lämnade av henne hos sin kompis och tog sonen och kompisen med mig och åkte och handlade. Ner mot -11 grader och dimmigt. Inte så kul att köra i. Efter att vi handlat åkte vi till BK. de hade stängt kl 18. Det blev Max i stället. det gick lika bra för alla. Killarna satte sig med sitt godis och sina chips och tittade på Modig. Jag kom in lite då och då och kollade. den verkar riktigt bra. Får väl se den med dottern i morgon när hon kommit hem.
Mannen har faktiskt varit lite duktig också idag. Han har plockat in rejält med ved och satt upp belysning och granris runt räcket vid trappan utomhus. Nu är han på julfest utklädd till pinhead från Hellraiser filmerna. Jag har aldrig varit med om en julfest med maskerad eller tema innan. temat var 80-tal.
Nu väntar vi bara på snöovädret som ska dra in över södra Sverige, men nej , just det, södra Sverige är ju Stockholm. Jag undrar just var vi bor då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0