Tomt och tyst.

Julen är över och det nya åretär här.
Vi hade som vanligt nyårsfest och det blev väldigt trevligt. Vi var 7 vuxna och 7 barn. Barnen lekte hyffsat bra tillsammans. Lite bråk får man räkna med.
Kalkonen blev jättegod och moccaparfaiten hade strykamde åtgång.
Vi hoppade över förrätten i år. det brukar bli för mycket mat, och efterrätten serverad så sent att barnen mer eller mindre sover när den serveras.
Efter tolvslaget och alla reketerna var uppskjutna blev det Trolltyg i tomteskogen. Mest för att barnen skulle varva ner och kunna somna. Klockan blev väl ca två innan vi kom i säng.
På morgonen hade vi oxå fullt hus.
Våra vänner som bor i samma håla som oss gick hem rätt tidigt medans våra vänner från Halmstad bestämde sig för att stanna en dag till. det blev en slapp och slö dag vilket var väldigt trevligt.

Så på söndagen kom vår vänns pappa och hämtade dem och tog min dotter med sig. Hon har fortfarande inte kommit hem. meningen var att farfar skulle hämta hem henne i dag (torsdag), men det är lite snökaos på vägarna, så vi får se. Hon har det bra, men vi börjar sakna henne. Det är väldigt tyst i huset när hon inte är hemma. I tisdags körde jag sonen till Bjäre, där han fick vara en natt. Det bakades muffins och det var mys.
Här hemma var det slapp på soffan i hög dos.
När jag hämtade honom i går passade jag på att passa liten prinsessa i ett par timmar medans föräldrarna gjorde div ärende.

Väl hemma började jag röjja på dotterns rum och ovanvåningen i stort. Det blev slängt en hel del saker.
Vi får väl se om sonen kan hålla tyst eller om hon kommer att sakna något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0