Jag som alla andra i södra Sverige

Måste gnälla på vädret. Det blev inte mycket sovit i natt, varken för mig eller mannen. Barnen tror jag hade kunnat sova sig igenom ett världskrig. Det stormade något helt otroligt. Andreas var ute mitt i natten och jagade sopptunnorna som hade gett sig iväg, och kom sen snällt och lydigt in och väckte mig för att ge mig en lägesraport. Det döda trädet där alla kråkor och råkor samlas kl 20.00 på sommarkvällarna för att ha rikstadsmöte har fallit! Så inget ont som inte har något gott med sig, för det var ju inte vårt staket som det tog sönder, utan grannens mitt över gatan.

Annars är nog allt sig likt. Elias ser jag mindre och mindre och ser jag honom så ser jag klasskompisen Hugo samtidigt.
Nej, jag menade inte något negativt med det (jag har lärt mig att det är bäst att vara riktigt tydlig) Jag tycker det är toppen att han har en kompis som han trivs så bra med, och som resten av familjen också trivs väldigt bra med.
Elias, hugo jag och Hugos mamma ska gå på Thriller live i Lund om ca en månad, det ser vi fram emot. Pojkarna är som tokiga i Michael Jackson, så när jag såg annonsen kunde jag inte låta bli. Det blir en för tidig födelsedagspresent till Elias,  och det var han helt nöjd med.

Mannen ser jag inte heller mycket av. Han och hans pappa har ett nytt projekt. De har köpt ett gammalt snickeri i en av grannbyarna och nu ska det städas, röjas och flyttas runt, så där befinner sig min man ett par kvällar i veckan och helgerna.

På måndagarna har det blivit far och son kväll. Simskola med Elias och efter brukar de äta Mc Donalds eller liknande.
I går orkade inte jag heller laga mat så det blev MAX för mig och Alexandra. Jag tog igen det idag när jag inte behövde vara i skolan. Jag gjorde en gryta och kokt potatis. Tyckte det var väder för det och det var uppskattat av resten av familjen.
Nej, nu blir det soffan och lite TV innan jag kryper ner under täcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0