Hjärnspöken.

Det är varmt, solen steker mig som en spädgris på spätt och den vanliga skånevinden lyser med sin frånvaro.
Det är inte ens maj ännu och jag gnäller. kan vara för att mannen envisades med att köpa en ny pool och därför har vi ingen pool att svalka sig i.
Jag fick inte riktigt ihop mannens argument för att köpa en ny pool. Kvällen innan gjorde han räkningarna och talade om för mig att han minsan förlorade typ 1000 kr varje dag han vabbade. Underförstått att oj vad lite pengar jag har. Jag tänkte bara att jaha du, välkommen till mitt liv.
Detta gick snabbt över när han nästa dag hittade ett hål i ringen som höll upp poolen vi hade. Det var en luftfylld ring längst  upp på poolen som höll den stabil. Jag menade på att det var kanske billigare att köpa ett paket med cykeldäckslagning än att köpa en ny pool. Jo det skulle vara en ny pool och han hade pengar till det och den skulle vara större och han skulle slippa ta ner den varje vinter mm mm.
Jo, jag fattar. Hans lathet var dyrköpt och står nu i garaget.

Semestrar är alltid lika roligt ämne, för det är sällan man är nöjd med tid och längd på dem.
Jag sa till min man att jag funderade på att ta lite pengar från skogskontot och faktiskt ha semester i år.
Det var han helt med på. Jag tänkte helt fel att ja, han förstår!
Det blev världens liv. Jag hade tagit för mycket semester och jag hade inte fått när han hade och pengarna var ju buffertpengar mm. Konstigt man blir förvirrad?

Sista tentan är gjord och godkänd. Men jag blev inte nöjd. Jag blev riktigt besviken. Tyckte jag skulle gjort bättre och det är här rubriken kommer in. Tänk om jag valt fel, tänk om det här inte är min grej eftersom jag inte har fått bättre på mina tentor. Bla Bla Bla.
Ja så det kan bli. Nej, jag tänker inte hoppa av. Jag hoppas på en bra praktikplats till hösten och att jag faktiskt får lära mig något, förutom en massa gamla teorier.
Just nu är det så mycket i skolan att jag önskar att det var vinter igen så man åt minstonne inte ville vara ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0