SD och hett kaffe.

Jaha, så var det val för en vecka sedan, och jag har inte riktigt smält vad som hände än.
Nog för att jag alltid tyckt att vi människor är bra korkade, men jag hade nog inte fattat hur pass korkade vi egentligen är. Om man nu tror på en högre makt, gud, kalla det vad du vill, och att denna makt skapade människan, då har jag bara en sak att säga: you faild, big time!
Jag kan naturligtvis dra raddan av de gamla vanliga sakerna som att vi förstör vår planet, vi krigar,mm, men jag har ingen lust att göra det, även om jag nu drog en del av den ändå. Det har gått ner till en otäck gräsrotsnivå.
En nivå som det varit på en gång tidigare, fast mer organiserat. men även den ången måste det ha börjat på ett liknande sätt som vi nu ser i en stor del av världen.

Jag sympatiserar inte med SD vad gäller deras invandrarpolitik. Jag förstår inte varför det ska göras skillnad på europeér och andra. Jag tycker inte att vi ska dra ner invandringen och nej, jag ser inget kommande inbördeskrig mellan muslimer och icke troende svenskar. Hur folk som inte ens är troende, vilket de flesta svenskar inte är, inte har en egen religion vågar hoppa på nogon som är troende och säga att deras tro är fel, jag begriper inte.
Urbota korkat och egoistiskt.
vad vissa SD anhängare tycker att vi ska göra med homosexuella tänker jag inte äns kommentera.

Det jag kan tycka är att invandringspolitiken inte fungerar som den ska ur det humana perspektivet.
Sverige har också fått massiv kritik för att bryta mot de männskliga rättigheterna pga detta.
Det är inte meningen att någon ska kunna skapa sig ett helt nytt liv med språk, kultur, vänner, jobb familj och barn, och sedan bli utvisad. Det kan inte heller vara menngen att vi ska utvisa familjemedlemmar till var sin världsdel. Vi ska inte hålla utvisningshotade människor i förvar, inlåsta, som ett fängelse. De har inte begått något brott, om det inte är brott i det här landet att vara människa. dessutom så undrar jag om herr Åkersork har ett hum om vad det kostar den svenska staten att utvisa flyktingar? Det kostar massor med flyg och personal. Till de som menar att utlänningarna kommer hit och bergår massa brott. Kolla din egen tonår(ing). Kolla bara i din närmiljö, vad händer om du tar bort alla invandrare? Du har ingen pizzeria,(nähä, du äter aldrig pizza) du har ingen liten billig kvartersaffär, inga billiga grönsaker och blommor på torget,(du vet frugan gillar de där rosorna du kommer hem med ibland). Ni fattar poängen, eller? tydligen inte, eftersom det var så många som röstade på SD.

Jo, de stora partierna sket i det blå skåpet. D vägrade notoriskt att ta debatt med SD och att överhuvudtaget diskutera invandringspolitik på sina valturneér. Idioter! och de ska styra landet jag bor i!?
Jag tänker inte sätta mig i samma smink som Åkersork. Men snälla, sluta vara så förbannat inskränkt!
Så nu har vi invandrafientliga människor i riksdagen, men tydligen även åsiktsfientliga människor och jag vet inte vilket jag tycker är värst!

Så över till något helt annat.
Min kära dotter blev arg på mig det första hon gjorde när hon såg mig idag på morgonen.
Hon börjar vispa runt med ett par träningsbyxor, ni vet de med blixtlås nere på benen. Det gjorde ont, vilket jag lungt och sansat sa till henne. Hon fäktar och skriker och försöker slå på mig. Jag har en kaffekopp i handen, så ta det lite lungt. Hon går till attack med huvudet mot koppen , som naturligtvis far ut, rakt över henne.
Mannen in i duschen med henne, hon skriker som en stucken gris och jag känner mig bara allmänt förstörd.
Till slut lugnar hon sig och vi frågar om hon har ont någonstans. I munnen, svarar hon. Hon hade fått en del av kaffet i munnen antar jag och känner mig inte så jätteförvånad så som hon skrek på mig. Hon fick en isglass. Hon var dock inte riktigt nöjd, hon hade tittat sig i spegeln och sett att hon var rätt röd i ansiktet. Det bekymrade henne. Jag försökte med att det såg ut som en snygg solbränna och att det skulle försvinna. Denna diva var ändå inte riktigt nöjd, utan konstaterade med tårarna rinande ner för kinderna att det skulle säkert bli en jätteblåsa och hon tänkte minsann inte gå till dagis i morgon. Efter en halvtimme och lite fattiga riddare på frukostbordet var hela insidentet dock bortglömd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0