Trött på detta!

Förkylningen vill inte ge med sig. Mannens förkylning vill inte ge med sig och nu är det dottern som har trillat dit. Hennes började med en ögoninflamation, som vägrar gå över.
Dessutom knäckte jag ryggen när jag flyttade alla böckerna från pappas lägenhet, så nu går det inte i många knop här hemma. Gå, stå och köra bil gör ont. Har fått gröna fina piller av min läkare, men det tar ett par dagar innan de verkar.
Redovisningen på skolan igår har jag ingen aning om hur den gick. Jag försökte låta bli att trilla ihop i en liten skrikande hög på golvet. Det ända som hjälper är att ligga ner så att jag slappnar av.
Jag är fruktansvärt trött på detta nu. Vill ha tillbaka min vanliga energi.
Missade skolan i dag vilket jag inte ville, men insåg att jag hade inte orkat sitta där i 6 timmar. Mannen hade fullt upp på jobb med, så han kunde inte stanna hemma med dottern. Jag missar i morgon med, så typiskt att denna kursens föreläsningar är obligatoriska.
Så nu har jag fått gnälla av mig lite. Dax att plocka upp dottern ur badet och få henne torr. Jag klagade på sonen som är slarvig med att torka sig, utan går och sätter sig i soffan dyblöt. Jag tyckte att han kunde ju ta och torka håret med hårtorken. Han tittar på mig med avsmak och säger- hårtorkar är för tjejer, mamma. Var får de allt i från?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0