En riktigt trevlig dag

1:a advent avnjuts alltid hemma hos svärföräldrarna, och i år var inget undantag.
Förra året inleddes tydligen en ny tradition, nämligen att gå ut och äta. Mollbergs har det blivit både förra året och i år. Det är svärfars julklapp till sig själv, att slippa laga mat denna dag.
Så vi kom dit och barnens kusiner var redan där. Mina barn var dock lite småhängiga. Elias hostar och Alexandra var bara hängig. Vid ett tiden började vi ta påbarnen alla vinterkläder, eftersom det för en gångs skull är snö och kallt denna dag. På vägen ner till stan tappar det ena barnet sin ena vante, vilket resulterar i att någon vuxen får gå tillbaka längs vägen tills vanten är återfunnen.
När vi kommer fram och har fått vårt bord och ska hänga av oss, får vi veta att det översta rummet är omgjort till barnrum.Där är kuddar, fåtöljer, film, målarsaker. Bara helt underbart! Någon har tänkt till!
middagen var jättegod och efter det tog vi en runda på stan. Barnen var jätteduktiga och det var inte mycket gnäll.
Gick innom Maria fösamling och fiskade godispåsar till barnen. Det är en tradition, det med.
När vi kom hem till svärföräldrarna igen så var det glögg och pepparkakor, och sedan fika med lussebullar och en glasstårta som svärmor gjort. Den var god, men väldigt mäktig och botten var gjord på marsipan med ganska mycket bittermandelolja i. Hon var inte alls nöjd själv.
Till slut var det dax att åka hem, för barnen skulle i säng.

Jag har ätitmin sista penicillin och är fortfarande hostig, snuvig och lomhörd. Jag vill bara bli frisk, men det kommer väl någon gång. Känner mig dessutom duktigt instängd med sommardäck på bilen. mannen sa att han ska fixa det i kväll när han kommer hem, men det hjälper inte mig idag när jag ska till skolan. Har ingen lust att ta tåget, men har nog inte så mycket val i dag känns det som. Kommer bli kallt, skulle bli -5 upp till -10. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0