snart sommarlov!

Nä, inte riktigt ännu, men snart. Det känns och märks, för man tappar liksom fart i pluggandet.
Orkar inte anstränga sig lika mycket som i början av terminen.
Ska faktiskt bli skönt att börja jobba. Kan komma hem och göra vad jag vill, inget jobb med hem.

Dottern har lagt stödhjulen på cykeln. Ännu ett tecken på att hon börjar bli en stor tjej. Jag är väldigt kluven till det där att barnen börjar växa upp. klart att det är jättekul att se alla nya saker de klarar av och ger sig i kast med, samtidigt vill jag ha kvar mina små troll.

Hade en tenta igår. Den var inte lätt att plugga till, inget konkret att läsa in, utan mer läs allt, vilket jag inte gjorde.
Den var upplagd som den förra med en begreppsdel och en essä del.
Begreppen fixade jag. 18/20. Det kändes bra. Essän är en annan fråga, den var krånglig.

Dottern hittade en jämngammal lekkamrat 2 hus neråt gatan. Naturligtvis skulle de flytta. I kväll.
Jag visste att det lilla huset var uthyrt till en pappa som hyrde i väntan på bättre boende efter skilsmässan, men har aldrig sett den lilla flickan innan. Jag trodde att barnen i den familjen var äldre än mina.
Det verkar vara barnens lott. Så fort de hittar kompisar som de verkligen gillar, så ska de flytta.
Tycker det är synd att det inte finns några jämnåriga i närheten.

Nå, nu har jag väl slöat nog, ska sätta mig och läsa om gatubyråkrati och annat roligt så att jag kan diskutera det imorgon. Hade hellre gjort något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0