Premiär

Så är vi i sommarhuset i Småland. Premiär för det här året.
Vädret var riktigt skönt när vi kom upp i torsdags. Det var mycket varmare ute än inne. det är så varje år när vi kommer upp, men det är en skum känsla som jag aldrig vänjer mig vid.
Elias kunde inte vänta med att börja klippa gräset. Det är inte gräsklippningen i sig som lockar lika mycket pengarna som han tjänar på det.
Ett par små promenader hann vi med oxå.
I fredags var mannen iväg iväg och handlade och köpte lite filmer och mat. Vi eldade lite grenar och barnen var överlyckliga. Efter maten gick jag en liten promenad och fick se fyra stycken älgar. De är riktigt stora och imponerande. I lördags var det lite mer eldande och små dåligt väder. På eftermiddagen gick vi en promenad ner till sjön, hela familjen. I skogen var det varmt och vindstilla och vi blev rätt varma. Barnen började naturligtvis tjata om att få bada. Jo, eller hur?
De fick ta av sig skor, strumpor och byxor. tillslut var dock alla kläderna av och de var mer eller mindre helt doppade. Otroligt, jag hade dött om jag bara stuckit ner en lilltå. Jag låg på bryggan och bara njöt av värmen och solen. Det var en timme som var riktigt fin. Vi fick se en kopparödla ner vid sjön. Barnen jublade när de fick se att den åt myror. Jag fattar inte hur mina barn har kunnat bli rädda för myror. På stigen upp till grusvägen låg det en svart snok. Den var inte lika populär. på vägen hem började det blåsa ordentligt, men det blev inget ordentligt oväder av det.  Lite senare blev det grillad flinta och ugnsstekt potatis. efter det blev det Bee movie. I dag är det dax att packa ihop och åka hem. Borta bra men hemma bäst. Vädret har inte varit toppen och barnen är smått uttråkade.

Kommentarer
Postat av: josefina ersing

åh vad skönt det låter!

ser fram emot sommaren och förhoppningsvis några dagar ihop med er där.

kramiz

2010-05-17 @ 07:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0