Så var det dax igen!

klockan är närmre halv två på natten och jag sitter och bloggar. Dottern är sjuk och vaknade för en halvtimme sedan, efter att sovit i kanske 4-5 timmar. Hon har en fruktansvärd hosta igen. Jag kan höra hur ont det måste göra när hon hostar, hon låter som en skällande hund. Ovanpå det lägger vi en 39-40 graders feber och snuva. När hon vaknade fick hon ventoline, näsdroppar och flytande Alvedon. Det kom en hostattack och sen kom allt upp på fleecefilten. Hellre det än ner i soffan. Vi campar alltid på soffan när hon är sjuk, så resten av familjen kan sova. Men febern måste ner, för hon hostar mindre då. En dos till, fast mindre, rakt ner i en tom mage. Effekt? Jo, nog blir det effekt alltid. Nu ska hon inte sova, för hon är pigg och mår ju bättre, så nu är det musses klubbhus som gäller. Så där sitter hon i sitt älsklings nattline med ett stort får på och pratar med tv-n och äter äpple.
Undrar om hon någonsin kommer att växa från den här hostan. Jag hoppas det för allas skull. Nu ska jag försöka få henne att inse att vi måste sova lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0