Hur tänkte de nu?

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det nya schemat och den nya kursen. Den är säkert jätteintressant, men jag undrar om våra lärare tror att studenter har 48 timmar på sina dygn, eller inte alls har ett liv utanför skolan. Det är bara att konstatera att det blir tufft. Det är väldigt mycket skrivande, och det är i och för sig kul, men det kan bli lite mycket. Tills på tisdag ska vi hunnit skriva en efterreflektion på vårt reflektionsmöte som vi har idag. Ca 1000-1500 ord. Dessutom ska vi lämna in nästa reflektionsuppgift på tisdag med. De vill att vi ska utgå från en bok som ingen har hunnit skaffa, eftersom den ligger på delkurs 3. Vi fick inte tillgång till vår portal förrän i tisdags och hade inte kunnat läsa mailen som låg där. Tyvärr är det så att i helsingborg kan du inte gå in på en bokhandel och köpa din kurslitteratur, allt måste gå via internet, vilket gör att det tar tid. Har jag tur så får jag boken på måndag. Dessutom har jag en psykologitegelsten att läsa. ca 600 sidor. Borde läsas i helgen. Kan bli knepigt. Jag har antagligen dragit på mig en extra uppgift med eftersom jag missade gruppövningen i onsdags för att jag var hemma med Alexandra. Nåja, det kommer att vara ca 80 elever som åker på en massa extra uppgifter pga den där boken. just nu känns skolan pest! Visst vill jag ha en utbildning, men jag vill kunna leva under tiden med, och för en gångs skull handler det inte om pengar utan om tid. Någon som vet var man kan köpa sådan till extrapris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0