Helsingborg-Kattarp-Ängelholm

Vi var färdiga en timme innan schemat sa att vi skulle, så bra! Alla var dödstrptta, många hade inte börjat i tid, utan suttit med tentan hela natten och inte sovit något. Kom med tåget 15.04 och tyckte att det var väl bra, lite lugn och ro innan resten av familjen kommer hem. Det var ett jättelångt tåg som stod på perongen, vilket det inte brukar vara. Skönt, jag och en annan människa i den del jag satte mig i. Jag gick rätt långt bak för att slippa gå så långt när tåget sen stannade på min station. Konduktören kom, och kommenterade att det måste ju vara skönt med en halv vagn för sig själv. Kom till min station, och kom inte ut. Det stod att dörren var låst, men jag hade ju gått på tåget genom den dörren. Lyckades hinna till en annan vagn, men den dörren var oxå låst. Förbannad blev väl jag. Det var bara att åka vidare till ängelholm, sitta kvar och vänta på att tåget skulle gå tillbaka. Den här gången kom jag av i alla fall. Så när tägen för en gångs skull är i tid, då släpper de inte av dig. Kunde inte konduktören åtminstonne sagt något? Tackar vet jag de gamla SJ tågen där man öppnade dörrarna manuellt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0