Gott om tid!

Jo, ni läste rätt. För en gångs skull har jag satt i gång i tid och slipper stressa. Kryss i taket (det borde ändå målas om). Jag har en efterreflektion som ska publiceras idag, den har varit färdig sen i lördags, och min nya reflektion var färdig innan middagen i går (bestod av nybakade kanel och vaniljbullar). Det var inte så att jag tänkte att då kan jag ligga hela tisdagen på soffan och tänka, vilket våra lärare denna terminen uppmuntrat oss att göra. Inte heller var det så att jag ville hinna ta mig igenom halva psykologiboken. Jag ville vara ledig idag, och då fick fingrarna och tankarna fart.
Nåja, ledig vet jag inte om jag är. barnen är hemma från dagis och skola med hosta och feber. Feber gör mig inget, men hostan får mina nerver att lägga sig på utsidan. Jag vet att det är det hostande barnet som borde tycka att det är jobbigt, men när de låter som en arg foxterrier när de hostar, då gör det ont i mig med.
Honung lär vara det bästa botemedlet mot hosta, bättre än alla hostmediciner. Det är sött och barnen borde älska det, men nej, inte mina. De rör inte koppen med varmt vatten och honung. Blää mamma, det är äckligt! Nej, det är mindre gott säger jag i en indignerad ton och tar koppen med mig ut i köket igen. Ja ja, hellre hosta och feber än att få in vinterkräksjukan i huset. Nu har detta elaka virus tydligen blivit trött på sin gamla form och mutterat. Usch, min värsta mardröm! Hade jag kunnat hade jag stängt in mig och min familj till någon gång efetr Mars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0