Folk och deras enkelspårighet.

Läste just nätupplagan av en kvällsblaska på nätet. Forskare tycker att vi ska förbjuda rökning och menar att det hade gjort underverk med folkhälsan. Det tror jag säkert. Jag är visserligen rökare, men det betyder inte att jag är dum i huvudet och tror att det inte är farligt. Bara ett par små frågor. Skatten som staten får in på tobak är ofantlig, var ska de ta de pengarna i stället? Tänkte inte på det, vi kostar ju sjukvården och arbetsgivarna några hemska summor varje år. Vi kan ju dra ner mer på sjukvården då, för ingen kommer att vara sjuk, för alla sjukdomar uppkommmer ju av rökning.Jag erkänner, en överdrift. Tyvärr är det inte så att ingen får cancer bara för att vi rökare slutar röka. Vissa cancersorter hade kanske minskat, men långt ifrån alla. Sen en fråga till. Varför kommer inte den här debatten upp vad det gäller alkohol, som faktiskt gör så mycket mer skada. Jag begriper varför. Ännu en gång så är det skatter, och i det här fallet arbetstillfällen oxå. Hela grejen och den här hetsen mot rökarna är så full av dubbelmoral och glorior på sned, så det är inte sant!

Imorgon brakar termin 2 igång för min del. Ingen verkar fatta vårt nya schema. Jag hoppas att det är helt åt pipsvängen fel, annars innebär det att vi inte har några luncher och ska börja kl 8 varje morgon. Nåja, inte varje morgon. I februari tror jag vi skulle till skolan 7 dagar. Kanske inte ska gnälla för mycket, men lunch vill jag faktiskt ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0