Har glömt hur man gör!

Jag har glömt hur man spenderar en kväll utan plugg! Det här är inte bra.
Jag har en tenta som ska kompleteras, böcker som ska läsas, föreläsningar som ska renskrivas, men jag tänkte ta en kväll ledigt. Kanske hoppar jag ner i ett varmt bad med Goffman och hans teorier sen, men så länge barnen är vakna tänkte jag att jag inte skulle doppa näsan i en bok. Vad händer? Jo, jag vid en dator i köket,Andreas vid den stora och barnen vid laptoppen i vardagsrummet. Den här familjen vet hur man umgås!
Jag har ett hus som borde städas och en tvättstuga som jag inte kommer in i för all Tvättad tvätt.

Hela dagen i dag arbetade vi med stress ur olika synvinklar, skulle jag vara stressad.? nej, jag har i alla fall sinnesnärvaro att ta en ledig kväll. Fast det kallas nog lathet. jag pallar inte sortera tvätten och jag pallar inte sätta mig och renskriva. Tar det i morgon, det ordnar sig. Så i morgon ska jag damsuga, vika ett ton tvätt, läsa, renskriva och läsa alla mina gruppmedlemmars refuppgifteroch kompa mn tenta. Tror du på den? Det gör inte jag. Mannen och barnen åker, jag dricker mitt kaffe, läser tidningen. Somnar om på soffan med en bok i knäet och sen vid halv ett kommer jag igång och då blir det stressigt. jag måste innerst inne älska stress, för jag får inget gjort utan den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0