Snart jul!

jag hinner inte med! Det är snart jul, och jag har inte satt upp julgardiner, inte fixat gran och inte börjat köpa julklappar. Stressad? Nej då, jag är en 2 barnsmamma som studerar och ändå hinner städa mina 300 någonting kvm och ta det lugnt.
Nu är det förhoppningsvis slut med råpluggandet för detta året. I morgon ska jag ta min grupp till Landskrona och få ett fall av två tjejer på socialtjänsten där. fallet ska vi sedan "lösa" över vårt "jullov". Det kan bli intressant. Alltid roligare när man får använda alla paragrafer och annat som man proppat in i hjärnan till dagens tenta à 7 timmar. De timmarna gick alldeles för fort, och det var på vippen att jag hann.

Jag trillade dessutom in i mentorsprogrammet på campus, och har nu en mentor i ett halvår. Väldigt trevligt, tror jag!? Var på uppstarten nu i kväll. Min mentor var tyvärr inte där, han missade planet från Stockholm, men jag ska ta en kopp kaffe med honom i morgon på Fahlmans.
Rektorn var och talade på uppstarten, och en dam från någon stor mentorsrekrytering. Mie någonting.
Hon hade ett så stort ego och det var bara hennes åsikter som gällde. det känndes som om hon fyllde hela föreläsningssalen med sin närvaro. Vissa människor kan det, på ett positivt sätt, tyvärr var det inte fallet med Mie. Det blev nästan en kvävande känsla. Jag trodde inte att jag hade några förväntningar på det här överhuvudtaget, men det lärde jag mig i kväll att jag hade och min förväntningar gick stick i stäv med vad hon hade att förmedla om vad en mentor borde och inte borde ge sin adept. Det var väldigt strukturerat och inramat. Mentorerna skulle passa sig för att ge adepterna råd, 6 träffar à en timme och inga luncher. Adepten har ingen nytta av att höra om sin mentors misstag osv. Gissa vem som började ifrågasätta den här damen? Jo, ja, så rätt så, min kära svärfar.
Fast i det här fallet höll jag med honom, och det tror jag att många, både mentorer och adepter gjorde.
Ska i alla fall bli kul att träffa min mentor i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0