kalla barndomsminnen.

Det är kallt i skåne. Kom på att barnen har nog aldrig upplevt sån här kyla.
-19 stod temometern på i dag på morgonen.
Det var ingen ovanlighet att det var - 19 eller på vintern när jag var barn, men jag har inget minne av att - 19 var så kallt.
Blir kylan värre med åren? kanske känns det kallare för att det är så nära havet?
En sak är bra med kylan, det verkar inte blåsa lika mycket, för det har varit vindstilla i flera dagar.

Barnen har sin första jullovsdag i dag och eftersom min bankdosa inte vill som jag så åker vi till banken och passar samtidigt på att tömma deras spargrisar. Önskar jag oxå hade en spargris med en massa pengar i.
Ska hämta en av sonens klasskamrater på fritids vid lunchtid. De kommer väl att sitta som två ljus vid var sin dator om jag känner dem rätt.

Skulle göra tryfflar igår. Varje jul gör jag det och varje jul svär jag så det osar i köket. I år blev de inte för kladdiga, de höll inte ihop överhuvudtaget, bara smul. Varje jul lovar jag mig själv att nästa jul ge fan i tryfflarna, men nej. De ser ju så goda ut i tidningen där de ligger på något snyggt fat och är rullade i choklad. Synd att det är så dyrt att köpa dem.
Jag ger inte upp! Har ett recept på limetryffel som jag vill prova, ska bara köpa mer vit choklad och rom. Slår vad om att lagen om alltings jävlighet kommer att slå till. De blir perfekta och barnen kan inte äta dem.
Mer till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0