Soffsovare.

Så var dottern sjuk igen. Mannen är på utbildning i Göteborg, så jag är själv hemma.
I natt höll hon mig vaken hela natten, det blev kanske 3 timmars osammanhängande sömn totalt. Jag har varit ganska sliten idag. Plugga har inte vara att tänka på, men jag börjar känna det som om jag ligger långt efter.
Dagen har varit bättre och hon har inte hostat så mycket. Ska bli underbart att sova i min säng i natt, det är den tanken som hållit mig på benen idag. Av någon anledning har det bara blivit så att när hon är sjuk så sover hon och jag på soffan, och hon älskar det.
Det tog nog inte två minuter efter det att jag hade stoppat om henne och gått ner som jag hör hennes tassande i trappan. Jag kan inte sova mamma. Jag hostar för mycket. Jo, eller hur!?  Sen tog det nog hela fem minuter tills hon kom nästa gång. Jag talade om för henne att det är slut med soffsovandet, gå upp och lägg dig! Då tittar sonens huvud ut genom hans dörr. Hej, vad pratar ni om? Jag vill oxå veta!
Jag kände snaran dras åt runt halsen. Jag vill ta ett bad i lugn och ro, och sova i min säng. Hela natten, utan hostande barn. Snälla, gå och lägg er!! Jag talade om för dottern att ligga och fejkhosta skulle inte funka.
De är sluga som små rävar om det är något de riktigt vill.
Konstigt, det är tyst där uppe, inte en hostning....
Jag vet att jag inte ska ropa hej ännu, för det kan sätta igång igen om 2 timmar, igår kom hon ner lagom till true blood. Kanske inte så lämpligt för en 4 åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0