Sammanslagningsteknik.

Det är vad vi använder oss av när det gäller födelsedagar.
Det är dottern, svärmor och jag innom en 2 veckors period.
I dag hade vi den stora sammanslagningen.
Kl 11 kom den gravida och den gamle. De stod för tårtorna.
Vid 12 hade alla kommit och jag tror alla paket var uppackade, ialla fall alla som skulle packas upp " in public".
Vi hade köpt riktigt mycket kakor och vetelängder, så att det inte kunde ta slut. Sen var det då 2 tårtor. En med maräng, chokladpudding och grädde och en variant på prinsesstårta, fast med något citrongojs i. Jättegoda båda två.
Jag fick ett jazzstaffli till vår nya platt tv. Vad är det undrar ni. Jo, min svärfar är möbelsnickare och har bla gjort ett staffli till platt tv apparater. Det ser verkligen ut som ett målarstaffli. Mitt är svartlackat med billack.
Kolla in hans hemsida www.artdust.se sjukt snygga grejor.
När alla åkt kollapsade jag på soffan och mannen framför datorn (som vanligt).
Det blev köttsoppa till födelsedagsmiddag. Den var riktigt god om man spettsade till den med lite matlagningssprit, fond och kryddor. Mannen slängde ner lite köttbullar oxå.
Av min gravida vännina fick jag en jättefin svampkniv, med en baktanke. Hon är för gravid för att plocka trattisar, så nu är det upp till mig att förse henne. Brukar inte vara några problem.

Nu har jag en hel trave böcker som ska läsas. En del vill man inte ens öppna.
Det är en bok som har varit slut hos förlaget, så jag har ställt mig i kö på Adlibris.
Fick ett mail av dem att nu fans den. Hade för mycket att göra just då, så jag in nu i kväll och skulle lägga en beställning. Antingen så är den slut igen, eller så har de inta uppdaterat sin hemsida, för den stod fortfarande som tillfälligt slut. Fan, det är en bok jag verkligen behöver, och jag har ingen lust att kopiera en hel bok.
Jag vet, olagligt. Säg det till csn att deras låga lån gör svenska studenter kriminella. Tror tyvärr inte att det hjälper. Med andra ord ett konstruerat socialt problem, som är utanför individens kontroll, eller?
Ha,ska bli kul och kolla språket på min blogg om 3 år och se om jag blivit mer av en akademiker i mitt sätt att utrycka mig i skrift.
God Natt

Kommentarer
Postat av: Joseina Ersing

Jätte grattis på födelsedagen vännen! Hoppas dagen varit bra. Här har den varit full av doktors firande. och gissa vad mer.. jo de gick och gifte sig hhahaa

Nu ska jag stupa i säng. slår dig en pling i morrn. kraaam

2009-09-12 @ 22:22:28
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0