Underbar morgon.

Tyckte vi hade sovit hyfsat länge igår, men vi hade glömt att man skulle ställa tillbaka klockan en timme.
Det hela resulterade i att vi var uppe kl halv sju. Ja, ja.
Klockan sju var min man igång med att tvätta och dammsuga. Jo, ni läste rätt. Vid niotiden kom sonens kompisar och knackade på, så försvann han.  Dottern var på ett underbart humör, och jag kände mig på gott humör för en gångs skull.
Sen ringer en kompis, han har lovat sin son att åka till busfabriken och vill ha med mannen och barnen.
Jag hör min man muttra något om dåligt väder=en miljard ungar.
Jag muttrar oxå. Dåligt väder, lönehelg och höstlov. Jag kunde riktigt se alla svininfluensabakterier dansa jitterbugg av glädje i bollhavet. Barnen blev naturligtvis överlyckliga.
Jag skulle iväg till skolan och försöka få ihop ett grupparbete. Det är en bra grupp och jag gillar de andra tjejerna, men det blir inget gjort. Vi är 7 stycken, det är typ 2 för mycket.
Blev vi färdiga? Nej. Två av tjejerna ska få ihop det sista idag.
Jag brukar vara den som tar tag i saker och få dem gjorda, men jag orkar inte. Jag hoppas de lyckas knåpa ihop det sista så jag slipper åka in till skolan idag.
Det har inte blivit mycket tenta plugg i helgen. I lördags var vi på födelsedagsfest hos min svägerska.
Vi fick en väldigt god fisksoppa, mannen fick äta korv med bröd tillsammans med barnen.
Igår var det så ruggit väder att jag bestämde att vi skulle äta gryta och den tar sin tid att göra.
Så idag ska jag sitta och bli gråhårig med mina böcker och papper.

Kommentarer
Postat av: Smalisen

Du är så duktig!

Kram gumman!

2009-10-26 @ 08:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0