Tenta, trattisar och tid.

Så var det dax för tentainläsning.
Det är egentligen lyx att få en hel vecka på sig att läsa in en tenta.
Det betyder att jag kommer att åka till småland och min sommarstuga och sätta mig.
Har även lovat att plocka trattisar till min gravida vännina. Så jag hoppas på fint höstväder nästa vecka.
Jag hade gärna åkt tidigare men jag har en tid till att sätta in en ny p-stav på måndag.
Det är en tid jag inte vill missa. Jag behöver inte utsätta mig för risken att bli gravid.
Det hade varit helt fel timing.

Så idag har vi redovisat våra grupparbeten. Det gick bra, och vi fick bra kritik av klassen för vår poster.
Sen lunchade jag med den gravida och sedan åkte vi hem till mig. Jag hade en låda med babykläder till henne.
Var på stan i går och tittade lite på kläder till det lilla knyttet och hittade sådant som jag mycket väl hade kunnat klä min dotter i när hon var mindre. Kom dock att tänka på att det finns en pappa med i bilden som kanske inte alls uppskattar den typen av färger och kläder, och jag tänker inte gå och köpa något som de aldrig kommer att använda, så billigt är det inte.
Tog ett snack med den gravida och fick lite tipps. Nu ska här shoppas!!! Till liten sak. Fan vilken tur att jag var först med att skaffa barn i vår umgängerkrets. Nu kommer resten, så när jag känner ett sug kan jag bara låna i fortsättningen. Toppen! Dessutom, när jag inser att mina barns grderober är fulla och jag har shoppingbegär kan jag alltid köpa gulliga kläder till andras barn.
Se nu till att ploppa ut det där lilla livet, jag har gullbegär!!

Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Jag jobbar på det... Och jobbigt är det!

Puss o Kram

2009-10-02 @ 15:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0