Om igen.

Det var bara att börja om igen. Läsa, skriva, plugga. 2 veckor till nästa tenta.

Jag börjar faktiskt känna mig som en en gris som föds extra inför julslakten.

Nu ska vi lära oss om forskning innom socialt arbete. Faktiskt ill min stora förvåning ganska intressant.

Men vi kan ju inte bara ha forskningsämnet på tentan, det vore ju för lätt. Vi slänger in lite informationssökning oxå. Det vill säga hur du hittar den info du är ute efter. Mest handlar det om vårt intranät, som verkar vara gigantiskt stort. Jag hörde en tjej häromdagen som sa att hon inte ens hade tagit sig in på sin intranät mail.

Hon var inte så god vän med datorer, sa hon. Möjligt, men hon ska nog fundera på att försöka skaffa sig lite nya vänner, bestående av datorer om hon vill klara det här.

Själv har jag suttit uppkrupen i soffan hela dagen med papper och böcker runt omkring mig, mini i knäet och en brasa tänd. Rätt mysigt.

Vi fick ett PM om vår fältvecka och info om papret vi ska skriva. Det är inte vilken liten uppsatts som hellst.

Det är en förbannad forskningsrapport i miniformat vi ska producerar.
På en vecka!!!
Dessutom ska du hellst ha kommit på en bra frågeställning innan du börjar din fältstudievecka, så att du kan samla material och intervjua folk om du behöver. Många av tjejerna och killarna i min klass vet knappt vad det är de ska göra på sin fältstudieplats. Inte det lättaste att komma igång med en frågeställning då. Jag ska försöka sluta gnälla, men jag känner mig lite stressad och pressad. Nu ska jag sluta skriva, har sutit och knackat på den här lilla saken hela dagen, och fingrarna börjar gå sina egna vägar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0