Kanelbullens dag.

Ganska märkligt fenomen. Varför ge en kaka en egen dag?
Vad är poängen? Vissa andra dagar har ju en mening.
Mor dag. Uppvakta din mamma och tala om för henne hur mycket du älskar henne, om nu så är fallet.
Jag kan fatta poängen. Likadant fars dag. Mammor och pappor förstår att de blir uppvaktade, gör en kanelbulle det?
Om nu någon vet varför vi tillängnar en hel dag till en bulle som är full av smör och socker i dessa tider då varannan löpsedel skriker ut nya och gamla bantningstips till oss, snälla tala om det för mig.
Jag bakade i alla fall bullar i går, men inte för att hedra dem, utan för att äta dem, och för att min frys inte innehöll några bullar.

I dag har SMHI det allvetande väderinstitutet deklarerat klass 1 varning i södra sverige.
De uppmanar oss att plocka in äpplena, om vi vill ha dem kvar och att ta in en extra korg ved.
Det har alltså blivit norm i de södra regionerna av Sverige att ha både äppleträd och kamin eller öppen spis.
Jag känner med alla som bor i lägenhet och inte ens styr över sina egna element.
Nåja, SMHI har ju haft fel förr, så jag väntar lite med att ta fram mina empatiska känslor.
Nu ska jag gå och skrapa lite i trappan. Inte för att hålla mig varm, jag hat med SMHI-s hjälp faktiskt fått mannen arr sätta på värmen här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0