Eld, morotskaka och en trevlig nyhet.

Jag har förskansat mig i min sommarstuga med alla mina böcker, frågor och anteckningar.
Elden sprakar och jag kan snart ta av mig min tjocka stickade tröja.
Det är tyst, mörkt och precis vad jag behöver.
Stannade till i Växjö för att handla lite och köpte en bit morotskaka i bageriet utanför Coop.
Den smakar jul. Nu är jag där igen med mina julkänslor alldeles förtidigt. Det var i vilket fall som helst en av de godaste morotskakor jag ätit.
Har precis lagt ner mitt pluggande för i kväll, jag har inte kommit så långt, men det känns ändå bra.
Rådjuren skällde på mig när jag var ute och rökte tidigare i kväll. De verkade inte alls uppskatta min visit.

Pratade med en vän tidigare i kväll. Hon hade träffat någon att ha lite skoj med, och det lät så trevligt och jag unnar verkligen henne det. Får väl se om de bara fortsätter att ha skoj, eller om hon gör som sin bror, drar iväg till altaret.
Nu kära vänner ska jag äta upp min morotskaka och titta på medans elden brinner ut. Sen är det dax för sängen så jag orkar lära mig socialkonstruktivism imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0