Bra och dåligt.

Det var både en bra och dålig dag.
Den nya tentan kändes som om den gick bra. Så jag var ganska nöjd när jag gick därifrån.
Fick tillbaka den gamla tentan, det var inte bra, det blir till att göra om den.
Så samtidigt som jag ska skriva mitt paper så blir det till att plugga gammalt skräp igen.
Hoppas de inte ändrar för mycket på omtentan. Det hade ju varit så gott om man hade satt den, men nej.

Mannen fick hämta dottern på dagis idag, vid frukosttid. Hon kräktes över frukostbordet.
Sen har hon varit hur pigg som helst hela dagen, och skitförbannad för att vi inte låtit henne gå ut eller över till grannen.
Vi åt lunch när jag kom hem vid halv ett, och det har stannat där det ska, så n får vi väl se med middagen.
Jag hoppas hon håller sig frisk, för vi är bjudna på middag i morgon.
Jag som hade tänkt hålla helg ordentligt känner att jag nog kommer att få öppna mina böcker ändå.
Känner att jag kanske har kommit på min frågeställning i alla fall.
Svensk kriminalvård-vård eller förvaring?
Kan funka. Får se, jag kanske ändrar mig.

Mannen är faktiskt uppe på ovanvåningen och lägger golv. Tror jag kan tacka min underbara svärfar för det.
Han skällde lite på honom i går, och mosade hans undanflykter och avslutade med-du kommer inte undan.
Jag hade glömt hur jobbigt det är att höra de där högljudda sågarna .. från ovanvåningen, men just nu bara njuter jag av ljudet.

 


Kommentarer
Postat av: josefina ersing

Njut v ljudet gumman, man vet aldrig hur länge det varar.....



puss å kram och slå en pling när du har paus i böckerna...

2009-11-02 @ 07:44:21
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0