VVV

Vet ni inte vad VVV står för så ska jag förklara det för er.
Det står för Vita Vackra Vellinge.
Vellinge som tror sig stå över de flesta andra kommuner i Sverige, vill fortsätta vara vitt och vackert.
De vill definitivt inte ha några ensamkommande flyktingbarn. Vem vet vad de kan hitta på, var det någon i detta vita vackra samhälle som hade sagt. Det var någon annan vit vacker människa som sagt att "hur är brandsäkerheten i den gamla byggnaden? Det vore ju synd om något hände". Så som personen sa det kan jag inte ta det på annat sätt än ett förtäckt hot. Hur kan människor ha så lite medkänsla?
Det hade inte förvånat mig om samma människor sitter i sitt vita fina samhälle och betalar pengar till Unicef, röda korset eller någon annan organisation som hjälper nödställda människor. På så sätt kan de lätta sitt samvete (om det har något, jag undrar) och säga att de minsan gör sitt, för det är ok, så länge problemen finns långt ifrån dessa samvetslösa människors egna ytterdörrar.
Vart är Sverige på väg om det är tillåtet för ett kommunalråd att bedriva den kommunala verksamheten efter eget godtycke och egna åsikter. Nu verkar ju tyvär resten av de boende i denna kommun blivit totalt hjärntvättade av kommunalrådet, och på så sätt annammat hans främlingsfientliga ideer.
Jag kan inte komma på någon annan förklaring till varför man inte är villiga att hjälpa barn som har mist sina föräldrar i krig, och många gånger även sätt föräldrarna dö. Om vi Svenskar kunde tänka lite längre än till vårt eget förbannade välbefinnande någon gång så hade det här landet och dess invånare, svarta som vita mått mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0