1:a advent

Vem kom på det här fanstyget att vi ska dekorera våra hem, och dessutom en hel månad före jul?
Har man ett stort hus blir det en massa pynt, ljus och gardiner.
Jag höll på att få total brytning igår. Kanske för att jag inte hunnit putsa fönstrena innan, så jag hade det oxå över mig. Nåja, mannen fick lite fart, och barnen ville nog flytta hemifrån. Tillslut var det i alla fall färdigt och fint.
Vi kom överens om att gå en promenad med barnen och titta på alla husen och juldekorationerna. två steg utanför dörren så kom regnet. Nåja, vi gick ändå. När vi kom hem blev det saftglögg. Fy för den lede vad sött det var!! Barnen var inte överförtjusta heller. Det dög att doppa pepparkakorna i.

Skånsk jul innebär att rosorna får nya knoppar som dessutom slår ut. Jag tittade lite konfunderat på mina rosor för ett par dagar sedan när jag såg detta.
Så det blir väl som vanligt en julafton med regn och 8 + grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0