Premiyum

Det är märkligt hur mycket roligare det är att handla bara man är i en annan stad.
Ja, jovisst är det lite minisemester, men ändå.
Vi var tvungna att åka in till närmsta stad i dag, för mat måste man ju ha.
Barnen behövde nya skor inför sommaren, så då passade jag på att fixa det.
Varsitt par gummistövlar, gympadojjor, hoppatofflor och enkla drapå skor.
Jag fick köpa nya gympadojjor till mig själv med. Jag ska nämligen klättra på Kullaberg på tisdag.

Sen var vi i mataffären. Jag fick syn på ett helt ställ med mörk choklad som jag är en sucker för.
Titta bakom dig istället säger min väninna. Där stod en uppenbarelse.
Karamellkungen har ett premiyum utbud med elefantchoklad, tryfflar, after eight, mozartkulor och annat. You got the picture? I´m in heaven!!!.
Nu är jag då på minisemester, så jag kollar inte ens kilopriset.199 kr kilot.
Jag fick lite hicka, men det var det värt för den gick över.
Barnen fick lite nya böcket med, för de vi har i sommar huset är slutlästa och jättetråkiga för oss som läser dem, för de är lästa så många gånger.


Min väninna kom på en bra sak att göra med mina barn. Sätt ihop dem med en karbinhake i jeansen och lär dem sammarbeta. Skitbra. Klarar ni att göra ditt och datt tillsammans så ska ni få hjälpa till med att göra hamburgare sedan.
Min son är väldigt tävlingsinriktad så det var bara att lägga till, trillar ni så har ni förlorat.
Det gick som en dans.

Igår kväll var jag ute på en liten promenad. Gissa vad jag hittade. Murklor!!!
Det är svamp för er som inte vet. Min väninna bara tittade på mig när jag kom hem och frågade.
Kan du gå ut i skogen utan att hitta svamp??
Antagligen mitt i vintern, men det klarar ju vilken tomte som hellst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0