Jag blir sen.

Detta börjar bli ett allt vanligare sms på min mobil från min man.
Han slutar egentiligen kl 16.00 Han är fortfarande inte hemma, så nog fan är han sen.
Som tur är så har jag en kompis här hemma, annars hade jag varit vansinnig just nu.
Min kompis sitter just nu i badkaret med mina barn och har kul. Jag har oxå kul, för jag älskar att lyssna på när någon annan leker med mina barn. Jag är jättedålig på att leka med mina barn.

Började läsa en bok igår. En som inte har med skolan att göra. Nu är det nämligen tomt i min kalender-nästan.
Vår snälla engelsklärare gav oss grammatikläxa till nästa måndag. De andra lärarna verkar ha lagt av, vi med.
Jag måste få skryta lite. Vi har gjort nationella prov i engelska. Först ett läsförståelse, där jag hade 91% rätt.
Sen hade vi ett hörförståelse test. Jag hade100% rätt, och jag var ganska säker på att det gått åt helvete.

Åter till boken jag började läsa igår.
Tommyland av Tommy Lee.
Jag satt på altanen och skrattade för mig själv. Jag har inte hunnit läsa så väldigt mycket ännu, men jag har
redan hunnit få sextips, fått reda på att grabben gillar Gardenior (blomma) och tycker att för sina tjejers skull så bör killarna faktiskt hålla koll på och se till att raka väck onödigt hår på diverse ställen.
Jag garvade så jag höll på att trilla av stolen.
Kan du läsa på engelska och har någerlunda tålig mage och hyffsat grov humor- läs den.

I morgon tar jag min kompis, mina barn och åker till sommarhuset i småland. Ska bli så skönt.
Mannen får stanna hemma i alla fall till fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0