demonstration och prov!

Har ett stort prov på fredag med en massa döda kungar,krig och årtal. Inte min starka sida. Kanske för att jag tycker det är skittråkigt.
Jag har så många gånger fått höra från alla möjliga håll att man ska leva i nuet. Inte älta det gamla. Glömma och gå vidare. Jag hade gärna gjort det, men nu har någon kommit på att jag måste lära mig hur många gånger skåne var danskt, och varför och det viktigaste av allt....när.

Jag har en annan lärare som är väldigt matglad och kommit på att det tar hennes elever gärna fasta på.
Vi har fått i uppgift att demonstrera något. I dag hade vi en tjej som gjorde Taboulhe. Blandning av hackad persilja,tomat,lök,mynta och lite andra kryddor+olivolja. Jättegott. Sen var det en annan som gjorde lätta kalla såser.
Magdans fick vi se, vi fick lära oss hur man viker pappersstjärnor och hur man spelar texas hold em.

Vad fasiken ska jag hitta på. Jag dansar inte, och spelar inte. Mat? känns lite taget.
Ett scrappat recept? Kan funka.

Annars har det varit ganska lugnt.
Kanske ska sätta mig och läsa om döda kungar nu, fast jag hade mycket hellre satt mig med boken som ligger ute i köket.
Tommyland av Tommy Lee.
Ge mig sommarlov!

Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

Scrappat recept.....

Du vet ju var du kan hämta material vännen;)

Kram

2009-05-17 @ 21:44:13
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0