Äntligen här.

Nu sitter jag i mitt sommarhus och njuter av brasans sprakande och tystnaden.
Inga irriterande mopeder som blåser förbi fönstret så att rutorna skallrar och för tillfället inga skrikande barn, för de sover.
Min väninna gick precis och la sig, så nu kan jag sitta här i min ensamhet och skriva.

Skolan var lugn förutom att vi fick reda på att alla klasser ska göra en 3 minuters grej på scenen i aulan på avslutningen.
Tror vi fick ihop det ganska bra.
3 minuter var helt plötsligt inte så mycket speltid.
Kan säga att sverige demokraterna kommer att få sig en känga.

Läste idag att någon av deras killar hade fått ett ägg på sig. Dagisfasoner. Vi har rätt att tänka och tycka vad vi vill.
Vi har till och med rätt att tala om för andra vad vi tycker och tänker. Det är en frihet som vi ska vara rädda om och inte missbruka genom att slänga ägg på folk som inte tycker som vi själva gör. Tänk vad många ägg SD hade kunnat slänga i så fall.
Med det inte sagt att jag tycker om eller sympatiserar med deras ideer, men att kasta ägg på dem är att sjunka till deras låga nivå av intelligens, vilket jag aldrig skulle få för mig att göra.

I morgon blir det gräsklippning. Min gravida väninna klippte sin gräsmatta härom dagen för hand med sax på 20 minuter.
Det funkar inte här.
Min man hade den goda iden att låta sonen prova att klippa. Det gick jättebra. Han var så lycklig och jag var så stolt.
Vår gräsmatta är nämligen inte ett dugg jämn. Mullvadar om ni undrar.
Nu är det naturligtvis så att sonen gärna får klippa gräsmattan så länge han tycker det är kul.
Det kommer nämligen en dag, inbillar jag mig åtminstonne, när han kommer att titta på mig som om jag kom från en annan planet när jag ber honom.

Det har gått magsjuka på dagis igen. Nog inte så farlig fick jag höra när jag frågade personalen.
Dottern var lite lös i magen i kväll, så jag håller alla tummar att det inte blir värre. Det hade varit så typiskt, nu när man sett fram emot långledigt, slappa och ha det skönt.

Nu är det nannedax även för mig. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

avundsjuk



Hoppas ni har det "görgött" i småland! Jag är riktigt avundsjuk på er! Hälsa vännen och barnen!

kram

2009-05-21 @ 19:46:37
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0