dåligt väder

Hela fredagen ösregnade det. Vart tog min sommar vägen?
Jag led med studenterna. Fy fan vad trist.
Slutade jobba kvart i fyra, hämtade barnen på dagis, åkte hem, packade och åt mc donalds.
Sen stuvade vi in oss i bilen och körde till Karlskrona. Barnen ska vara där en vecka med farmor och farfar.
Deras cyklar lyckades vi få in i bilen, men glömde deras hjälmar. Typiskt.
Det gör inget tyckte farmor, deras kusin har ingen cykel med sig och de brukar vara nöjda med att åka i cykelkärran bakom farfar. Dottern blev naturligtvis helt hysterisk. Hon skulle cykla.

Så efter frukosten igår åkte jag och mannen vidare till vårt sommarhus. Vi tog en sväng innom Kosta outlet.
Det blev var sin ny jacka i alla fall. meningen med att åka hit var att vi skulle klippa gräset.
För det första är gräset dyblött, för det andra så gick gräsklipparen sönder.
Mannen tyckte att den gick ojämt, och nu vill den inte alls.
Problemet med småland är att de typ är 20 år bakot i tiden här.
Ingenting är öppet på en söndag om det inte är en mataffär.
Till min stora förvåning finns det inte ett enda biltema i småland heller.
Mannen ville nämligen ha ett nytt tändstift.
Nu lyckades han nog bocka till det vi hade, men nu gäller det att inte stanna.

Vädret skulle bli bättre, men några tjugo grader vet jag inte om jag tror på.
I går kväll när jag tog en kvällspromenad efter all maten, då sken solen och det var riktigt skönt.

Vi unnade oss nypotatis och grillspätt igår. Eftersom det inte gick att grilla ute, fick vi göra det inne, vilket vi ju faktiskt kan här. Jag tände i vedspisen, lät det bli fin glöd och sen var det bara att lyfta väck den stora plattan och grilla.
Ska du prova detta, tänk på att du måste ha metalspett, annars blir det närmsta pizzeria den kvällen.

Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

Så skönt med lite barnledigt:)

Hoppas antingen att gräset torkat till eller att ni hittat på nåt roligare:)

KRAM Jossan

2009-06-14 @ 17:48:14
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0