Bråk om gräsklippning

Ja, det har väl alla familjer, tänker du.
Nej, inte på vårt sätt. Sonen har ju som bekant lärt sig att han kan tjäna pengar på att hjälpa till med diverse saker, som gräsklippning. Mannen har kommit på att han nog vill klippa kanterna, kanske för att spara ett och annat fönster på vårt sommarhus. Jag har kommit på att jag kan sätta mp3-an i öronen och försvina in i min egen lilla värld medans jag klipper gräset. Dottern har kommit på att hon är en lat  och oppstinat 3,5 åring som har en egen vilja, viljan att inte göra ett dugg för att hjälpa till. Med andra ord är hon inte med i kriget om gräsklippningen.

Så förutom att klippt min del av gräsmattan idag har jag tagit efter min dotter lite grann. jag har inte gjort ett smack.
Skickade in mannen till stan för att handla. Det blev en god middag, badleksaker till barnen och Breezers till mig.
Vi käkade lite lunch och åkte sedan ner till stranden. Der var inte varmt i vattnet. Barn badar ändå. Jag låg på bryggan och svettades. Jag begriper inte varför det är så roligt att komma upp från vattnet och lägga sig på mig.
Vad har jag gjort för att förtjäna en iskall liten djävul på min varma rygg?
Nej, ni behöver inte ringa och berätta för mig!
Så var det söndag i morgon. Jag tycker inte om söndagar när jag är i mitt sommarhus. Alla Måsten gör sig påminda.
Konstiga saker, de där Måsten. De kan tränga sig in var som hellst, på de mest obefogade platser, som mitt samvete som är 20 mil ifrån mig just nu. Men dessa Måsten hittar mig alltid, var jag än befinner mig.
Det hade kanske varit en bra affärsidé. Måstenutrotare. Vad har en sådan i timmen?
Vad tror ni? För något måste ni ju tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0