Badkrig

Jag begriper mig inte på mina barn. Tänkte att jag kunde få lite hjälp av er.
Ena dag börjar sonen storgråta för att vi säger att det är för sent för ett bad. Ni badade igår och behöver inte bada varje dag mm.
Nästa dag när jag säger att det ska badas är det oxå fel. Jag ska inte bada, jag ska bada imorgon mm.
När de sen väl är i badet är det krig. Jag har varit dum nog att låte de ha sitt duplolego i badet. Sonen sitter och bygger båtar till mig, som inte är i närheten av att lyfta mitt arsle ner i ett badkar, bara för att reta sin lillasyster.
När jag sedan snällt ber honom att bygga en båt till sin syster tvärvägrar han. jag visste att min man har som livsuppgift att göra mitt liv så jävligt som möjligt, men jag trodde inte at min son kommit så långt ännu.

Middagsbordet är oxå ett ställe som det ska startas krig vid varje dag. Mitt kök förvandlas plötsligt till Irland.
Dock utan god whiskey och gröna böljande kullar.
Om min dotter inte uppför sig vid middagen i morgon kommer hon i förtsättningen inte vara välkommen till bordet förrän resten av oss ätit. Kan funka.

Min krustång kom idag. Jag förklarade för min dotter vad man kunde göra med den. Stora lockar, smålockar mm.
Jag har flätat hennes hår i småflätor ett par gånger så att hon får ricktigt lockigt hår. Prinsseshår har hon kallat det.
Idag vill hon helt plötsligt inte ha prinsseshår. Nu ska hon ha kungahår. ???
Vad göra?
Nu ska jag ta upp mina barn ur bråkvattnet och göra ???hår på min dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0